Link-uri Follow sau Nofollow – impactul asupra ierarhizarii

Link-uri Follow sau Nofollow – impactul asupra ierarhizarii Link inseamna, in traducere, legatura; si in limbaj IT, termenul are acelasi inteles, de legatura intre ceva si altceva, in cazul nostru, intre o pagina web si alta pagina web, intre o pagina web si o imagine, intre o pagina web si un document aflat intr-o baza de date, si exemplele pot continua. Fizic, link-ul este asigurat de un cuvant, o propozitie sau o fraza, chiar si un intreg paragraf, o imagine, un element video, etc. De regula, in momentul in care mutam cursorul mouse-ului pe pagina web, acesta se va transforma din sageata in mana, indicand tocmai faptul ca acolo se gaseste un link; exista si situatii particulare, cand acest lucru nu se intampla, insa numai daca acest lucru este specificat in codul-sursa al paginii web. In cadrul acestuia, "a" indica un link, alaturi de atributul "href", care indica destinatia link-ului, locul in care vom ajunge daca vom accesa link-ul respectiv, adresa de destinatie.

Proiectele SEO sunt alcatuite din mai multe etape, care trebuiesc parcurse cu acuratete de catre webmasteri. Una dintre aceste etape este tocmai aceea rezervata procesului de link building, o etapa esentiala, de altfel, pentru orice proces SEO. Etapa de link building trebuie tratata cu maxima atentie de catre webmasteri; un proces de link building prost orchestrat poate avea un impact dezastruos asupra intregii campanii SEO, chiar daca celelalte etape sunt parcurse in mod corect.

Linkurile FOLLOW sunt link-urile luate in considerare de motoarele de cautare, atunci cand paginile web sunt parcurse de crawleri. Orice campanie SEO isi propune sa aduca un punctaj cat mai mare pentru un website sau pagina web; acest punctaj se obtine, intre altele, si prin legatura acelui website sau pagina web cu alte pagini web, cu alte website-uri. Acestea se numesc backlink-uri; daca backlink-urile obtinute sunt de calitate, atunci website-ul supus campaniei SEO va obtine mai multe puncte si o cotatie superioara in cadrul motorului de cautare. In cazul in care se aduc prea multe link-uri deodata, chiar si de calitate, sau daca backlink-urile vin de la website-uri de calitate indoielnica, cotatia website-ului de referinta va fi afectata in mod negativ. Toate link-urile care nu au, in cod, instructiunea rel="nofollow", vor fi parcurse, automat, de catre motorul de cautare; de aceea, este de dorit ca, in momentul in care spiderii vor parcurge linkurile respective, acestea sa fie conforme cu cerintele motorului de cautare, pentru a obtine, din acest punct de vedere, un punctaj cat mai bun, daca nu chiar maxim.

Linkurile NOFOLLOW sunt cele care nu vor fi luate in considerare la stabilirea ranking-ului; tocmai inscrierea instructiunii rel="nofollow", indica motoarelor de cautare ca acestea nu trebuie contorizate, din acest punct de vedere. Exista unele website-uri care sunt nevoite sa faca referire la alt website, fara a-si dori sa transfere din ceea ce se numeste "ranking juice", autoritatea lor, catre website-ul respectiv. In acest caz, se apeleaza la aceasta formula, care indica spiderilor ca link-urile nu trebuie considerate in procesul de ierarhizare. Este si cazul anunturilor de publicitate, al afilierilor, etc, cazuri in care nu se doreste transmiterea de ranking de la website-ul nostru catre site-urile pe care ne inscriem; si in acest caz, folosim link-urile "nofollow".

Urmarirea link-urilor care vin de pe alte site-uri catre website-ul de referinta poate fi un proces destul de obositor, mai ales daca este vorba de multe link-uri; in timp, acestea se acumuleaza si este nevoie de o monitorizare atenta a lor pentru ca orice link nepotrivit poate sa afecteze ranking-ul si, implicit, poate avea efecte nefaste asupra pozitionarii website-ului de referinta in cadrul motorului de cautare. La bloguri, este cu atat mai important a se efectua, cat mai des posibil, verificarea comentariilor, pentru ca acestea pot, foarte usor, sa contina link-uri neconforme.

Aceasta situatie, in privinta link-urilor FOLLOW si NOFOLLOW este valabila in cazul motorului de cautare Google. Ne-am referit la el, pentru ca este cel mai cunoscut si cel mai utilizat.

Link-urile NO FOLLOW sunt usor de reperat; puteti accesa codul sursa al paginii cu click dreapta mouse, apoi, folosind optiunea de cautare (CTRL+F), se cauta termenul "nofollow".